Jump to content
Sign in to follow this  
Marcel

Kachelblower

Recommended Posts

Die werkt dus niet (althans, meestal niet). <_>

Motor van de kachel doet het wel als ik er direct stroom op zet.

Bedieningskastje ook uit elkaar gehaald en de printplaten bekeken op eventuele brandplekken.

Ik heb op de stekker van de kachelmotor gewoon geen stroom.

Ben ik toe aan een nieuw bedieningskastje of moet ik het ergens anders zoeken. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marcel,

 

Er bestaat zoiets als een kachel weerstand. Deze maakt het mogelijk dat de kachel ventilator op verschillende sterktes draait.

Als de kachel ventilator op +12V gewoon werkt kan dit de storing zijn.

Meestal als deze weerstand stuk is ga je dit merken aan het feit dat de kachel ventilator niet meer werkt op de diverse standen van de knop op het dashboard behalve de hoogste stand. Het is dus niets of maximaal.

Als dit bij jouw het geval is zou ik eens naar deze kachel weerstand kijken.

 

groet Johan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johan waar zit dat ding?

Heb wel een vermoeden maar wil het even zeker weten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijrijderskant in motorruimte onder voorruit. Makkelijk te herkennen gaan iets van 5 of 6 kabels naartoe.

 

Groeten Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan heb ik het goed. ;)

Die heb ik doorgemeten en naar mijn weten is die goed.

Denk dan toch dat ik een ander bedieningskastje moet hebben. <_>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo vandaag weer gekeken naar de blowermotor.

Heb stroom naar de weerstand (heb er 1 reserve) en geen stroom naar de kachelmotor zelf.

Eerst deed hij het wel met contact uit maar ook dat doet hij niet meer.

Ik weet het niet meer, wat kan het nou ziijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok maar er zit geen stroom op de blower maar wel op het relais.

Ik begrijp er nix meer van. :wacko:

Ik heb 2 van die dingen liggen en beide doen niets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook een service manual Marcel? Dat is een beetje het nadeel van die computer gestuurde dingen, zonder boeken kom je er met logische basiskennis niet meer aan uit (ik koop niet voor niets oudere auto's ipv nieuwer! :D )

 

Groeten Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schema lezen dan meten en zo verder, beetje dingen uitwisselen is leuk maar dan moeten ze al nieuw zijn anders weet je nog nix :o

 

Een andere gebruikte kan ook stuk zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, meten is weten.

Maaaar dan moet je eerst weten wat je moet meten :rolleyes:

Dus de opmerking van Peter is de juiste.

Probeer op bijvoorbeeld ebay het FSM (Factory Service Manual) voor een 87er corvette te scoren.

Dit is de bijbel van je corvette! :D

Hier staan uitgebreide trouble shoot procedures in voor bijna elk probleem (ben nog niets tegen gekomen wat er niet in staat :) )

 

groet Johan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik het weerstand ook doormeten als hij niet gemonteerd is, misschien een domme vraag maar ik stel hem toch maar even. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahoor moet je wel weten wat voor weerstand het is en hoe deze intern geschakeld is. FSM kopen dus!

 

Groeten Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk 'Full Service Manual' Nu is mijn engels niet zo goed Maar dit betekend het volgens mij B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johans reply van 8 maart!?

 

Maar Jens (Rene) heeft op het hcc forum al het correcte schema gepost. Daar kun je zo zien wat je kunt controleren.

 

Groeten Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, weer wat geleerd.

Ik heb het schema gezien maar ik lees liever de autoweek. :D

Kan er echt niets mee. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees het dan morgen pas denk ik.

Championsleage voetbal vanavond. B)

Ben benieuwd of ik jou voorzet in kan koppen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen het kacheltje werkt weer.

Op marktplaats een nieuwe weerstand gevonden en voor 30euro incl verzenden laten opsturen.(zijn 130dollar nieuw :o )

Aansluiten en het kachelmotortje draait weer. B)

Was die andere die ik 2e hands gekocht had dus niet goed. <_>

Nu de cruisecontrole. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En was het het waard?

Ik bedoel 2x aan tweedehands schakelaar en alle tijd die erin is gaan zitten omdat het niet werkte ipv 130 euro voor een nieuwe? ;)

 

Groeten Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar die 2e hands werkte wel in de corvette waar hij uit kwam. ;)

Als hij dan niet bij mijn corvette werkt dan ga je zoeken.

Er is zelfs een (2e) hands airco contole unit onderweg vanuit de usa.

Heb ik voor heel weinig. ;)

Maar nu niet meer nodig, maar ja altijd makkelijk om er 1 achter de hand te hebben. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×