Jump to content
Sign in to follow this  
LEKO

Nieuwe remschijven

Recommended Posts

Vandaag nieuwe remschijven en remblokkenonder de C5 Z06 gezet.

Gekozen voor "Decelarator" schijven en blokken van Bear.

IMG-20130118-00128.gif

De oude schijven waren, zeker aan de voorkant wel aan vervanging toe, de blokken hadden nog wel behoorlijk wat voering.

Blijkbaar zijn de blokken dus slijvaster dan de schijven ondanks dat de originele blokken wel behoorlijk remstof afgaven.

Vanwege het weer en de staat van de wegen nog geen echte remproef kunnen doen om te ervaren welk gevoel deze remmencombinatie geeft.

Leen

Leen je had hem in de "poetshoek"geplaatst en ik heb hem even hier neer gezet.

Ben benieuwd hoe meer remvertraging je hebt. :)

Marcel, bedankt voor de correctie.

Geloof er nog niet zo in dat de remweg bij normaal remmen echt korter wordt, mogelijk heb je wel betere remmen als je een aantal rondjes op het circuit rijdt. Vorig voorjaar nog met Martin samen een dag naar zandvoort geweest, daar hebben we beiden geen last gehad van te kortkomende remmen.

Het grootste voordeel wat behaald zal worden is denk ik optisch :-) .

Ach ja, je leeft maar 1 keer en daar moet je van genieten. ;)

Tis wel BLINGBLING hoor.

Geeft toch een ''RACE '' look aan de Z06.

Nu nog iemand achter stuur die hard genoeg gaat om die schijvies te laten gloeien,,,,,, ;)

Gr Martin

Ziet er goed uit Leen, Ik heb ook c5 voorremmen ben best tevreden over de vertraging maar ik vind dat je behoorlijk hard moet trappen. En nee me bekrachtiger is niet stuk ;) Hoe ervaar jij dat bij de c5?

De beleving van hard moeten trappen heb ik wel bij de C4 maar als ik in de C5 zit remt deze eigenlijk als een "gewone" auto.

Ook op het circuit niet het idee gehad van trappen anders haal ik het niet, de ABS is eigenlijk ook niet snel van de partij.

Ik heb wel het gevoel dat je als bestuurder de baas bent over de remmen.

De reden voor vervanging was voornamelijk dat de oude scgijven dunner aan het worden waren en er een duidelijke slijtage rand aan de buitenkant zat

en als je dan toch vervangt dan maar gelijk een kleine up-grade. Het is geen race-technologie maar toch net weer een stapje beter dan standaard.

Leen

Dan zal ik eens uit moeten zoeken of de diameter hoofdremcilinder van een c5 kleiner is dan van een c4, iets moet toch de oorzaak zijn van het harder moeten trappen.

Hoi Sjaak.

Is dat ''hard trappen'' van af het begin,toen de upgrade pas was gemonteerd of pas op een later stadium.

Dan zouden je remblokken verglaast kunnen zijn.

Je had het een tijdje terug over het vervangen van je blokken en dat dat maar'' gewone'' waren

De standaard of andere goedkope ''standaard'' blokken zijn daar soms gevoeliger voor , zeker bij een wat sportievere rijstijl.

Toen in Le Mans is Sabina nog een stukje met jou meegereden en het viel haar op dat jou vette beter remde dan.mijn KC.

Maar je ging dan ook ''Donders hard'' zij mn liefje :blink:

Gr Martin

Dat harde trappen is al vanaf het begin, hij vertraagd echt wel krijg hem als het moet tot blokkeren maar dan moet je met 2 benen op de linker trapper staan :o

Ik dacht ooit eens ergens iets gelezen te hebben over cilinder diameters en hoofdrem cilinder maar kan het niet meer vinden.

Er staat wel een opmerking bij een upgrade verhaal in de Corvette Fever waarin ze een bigbrake set aan het monteren zijn op een 85/88 c4.

Dat dit niet past op een 84 c4 '' non compatible with 84''.

Staat niet bij waarom.

Het remsetje komt van VBP.

Er is veel veranderd en herontwikkeld in de eerste c4 jaren..zal de hoofdremcilinder waarschijnlijk ook zijn.

Past een jonger model remcilinder op de 84?

Gr Martin

het enige verschil tussen 84 en 85 en jonger is de bevestigingsbouten van de remklauwen zijn van een 84er iets dunner (weet de maten niet uit m'n hoofd)