Jump to content
Sign in to follow this  
Dirk

Niet alles rozengeur en maneschijn

Recommended Posts

Voor de gein maar eens wat ik er al aan gehad heb:

Differentieel kapot en vervangen (garantie).

Problemen traction control.

• Oplossing 1 (Kroymans): update software. Na paar maanden weer storing.
  • Oplossing 2 (kroymans): nieuwe unit. Na paar maanden weer storing.
  • Oplossing 3 (Kroymans): nieuw gaspedaal (drive by wire). Na paar maanden weer storing.
  • Oplossing 4 (Kroymans): bypass in kabelboom gemaakt. Na paar maanden weer storing.
  • Oplossing 5 (Kroymans): weet even niet meer wat toe gebeurde maar het probleem deed zich tijdens proefrit weer voor. Voorstel Kroymans: auto omruilen. Bijna akkoord over financien maar terwijl ik daar zat werd doorgegeven dat surseance was aangevraagd... Anders had ik nu een blauwe met veel minder km gehad...
  • Daarna naar Wezep gebracht. Daar konden ze het ook niet vinden maar de storing doet zich al weer even niet voor.

Sensor geeft steeds aan dat bandenspanning RA nul is. Vervangen (geen garantie).

Klepje spiegel in zonneklep LV kapot (terwijl ik die nooit gebruik!!! Hoewel mijn vriendin de C6 wel een paar keer meegenomen heeft... dus toen moet het gebeurd zijn.)

Elektrische verstelling bestuurdersstoel kapot.

Elektrische verstelling stuur hapert soms.

Ha nu snap ik dat je een C3 hebt gekocht. :lol:

Schrik er wel een beetje van al die storingen. :blink:

Ha nu snap ik dat je een C3 hebt gekocht. :lol:

Schrik er wel een beetje van al die storingen. :blink:

Ik was blij dat het meeste garantie was. Vooral dat differentieel...

Ben wel alvast aan het sparen voor de C7 maar met slurptax erbij zal dat wel een dure grap worden.

Wat een gedoe. Zal wel een maandagmorgenauto zijn denk ik, want verder hoor ik er niet zo heel veel over.

Wat een gedoe. Zal wel een maandagmorgenauto zijn denk ik, want verder hoor ik er niet zo heel veel over.

Het was 1 van de eerste geleverd in Europa en ik rijd er vrij veel mee (nu 80.000 km). Maar ik was niet de enige met een kapot differentieel. Ik ken iemand met een C6 die al eerder aan de beurt was. Voor mij was dat wel handig, daardoor wisten ze in Breukelen welk differentieel ze moesten laten overkomen (bij die andere C6 ging dat twee keer mis...) uit de VS.

Al vanaf 2006 staat er in de vakbladen in de VS dat de C6 veel te veel storingen heeft, dus ik ben bang dat het inherent is aan (de eerste modeljaren van) de C6.

Tja dat zijn de gevreesde kinderziektes.

Wel klote als jou dat dan overkomt. <_>

Dat is inderdaad een aardig rijtje! Ik weet trouwens niet wat voor dat je op de C6 hebt maar voor de normale daken (dacht ik) is er een terugroep actie omdat die wel eens los laten. Misschien even nakijken...

http://www.heartbeatforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=18017

Groeten Peter

Dank, ik had het al gelezen. Ik wacht even tot iemand ervaring heeft met een dealer die het zonder gezanik oplost. Of anders bel ik Wezep wel even. Die weten meestal meer dan de dealers.

Tja dat zijn de gevreesde kinderziektes.

Wel klote als jou dat dan overkomt. <_<

Toen het allemaal nog garantie was, was het tot daar aan toe.

Hoewel, als je met 180 aan het inhalen bent (op de Autobahn uiteraard ;) ) en achter je rijdt iets snels Duits en je bent ineens vrijwel al je vermogen kwijt (dat gebeurt als voorzorg als de traction control er plotseling uit knalt) en je moet daardoor degene die je aan het inhalen bent weer voor laten gaan (met die BWM of zo achter ja) dan ben je niet echt blij, dat kan ik je vertellen. Je moet er niet aan denken dat het met 250 gebeurt in een snelle bocht. (De autobahn slingert nogal en bij 250 zijn de meeste bochten snel.)

Boven de 250 is geen enkele weg meer recht en het gladste asfalt kan over komen als een gemiddelde weg met kinderkopjes... Maar er zijn nog altijd stukken Autobahn die redelijk recht lijken. Hoe zit dat dan als je tevoren gewoon de hele traction control uitzet, of maakt dat niks uit?

Boven de 250 is geen enkele weg meer recht en het gladste asfalt kan over komen als een gemiddelde weg met kinderkopjes... Maar er zijn nog altijd stukken Autobahn die redelijk recht lijken. Hoe zit dat dan als je tevoren gewoon de hele traction control uitzet, of maakt dat niks uit?

Hé, da's een goeie, daar heb ik nog niet over nagedacht. Overigens is het de unit die zowel traction control als active handling regelt, maar die kan je alle 2 uitzetten.

Voorlopig in ieder geval al een tijdje geen last meer van gehad.

(Voorlopig ook even geen Corvette met die sneeuw.)

Je hebt in ieder geval het geluk dat je C3 de meeste electrische problemen niet zal / kan hebben. :)

En inderdaad gelukkig een meevaller, mag ook wel eens!

Groeten Peter

Nee maar een c3 heeft wel weer een paar andere dingetjes. :lol::rolleyes::blink:

Probleem traction control is ook niet meer teruggekomen!!!

Het enige probleem is eigenlijk nog het klepje van het spiegeltje in de zonnekap.

Valt goed mee te leven. Zal vandaag of morgen een nieuwe bestellen.

D.

Probleem traction control is ook niet meer teruggekomen!!!

Het enige probleem is eigenlijk nog het klepje van het spiegeltje in de zonnekap.

Valt goed mee te leven. Zal vandaag of morgen een nieuwe bestellen.

D.

Nu alles zo'n beetje opgelost is overweeg ik verkoop/inruil.

Wie interesse heeft...