Jump to content

Recommended Posts

Even voorstellen :)

Ik heb (nog) geen corvette, maar van kids af aan altijd de mooiste auto gevonden.

Van mijn vrouw een keer een C3 voor een dag gekregen en sindsdien helemaal verliefd..........

nu aan het sparen en orienteren.

Waar kan ik een C3 kopen, waar moet ik opletten bij aanschaf, wat komt er kijken bij onderhoud, bodywork, dit zijn onderwerpen waar ik info over zoek.

Meestal komt wijsheid met mensen om je heen verzamelen die veel weten, dus waar beter als op een forum :)

grt,

chris

Welkom hier.

Een C3 is zeker 1 van de mooiere corvette's.

Ze zijn er vanaf 1968 met de chrome bumpers (vrij prijzig) t/m 1982 met de crossfire motor.

Dus er zit nogal verschil in al die bouwjaren.

Welk bouwjaar zoek je?

Hoi Chris,

welkom en inderdaad de 3e generatie is erg lang geweest qua tijdperk. Ikzelf heb een Corvette uit 1970. Van 68 tot 72 zijn de chromen bumpers, daarna veranderd per jaar het chroom in "plastic" 🙂 en ook het rechte achterraam gaat over naar een "bubbel". Pas later kan die achterruit ook geopend worden. Dat geeft makkelijker toegang naar de bagageruimte. Motoren en opties zijn er legio, daar zal je wel achter zijn ondertussen. Voor meer (technische) info zou je kunnen gaan naar C3registry, maar ook op Facebook zijn er ontzettend veel groepen en enthousiastelingen. 

En het is maar net wat je wil, het zogenaamde "numbermatching" vereist heel veel aandacht aan datering van onderdelen. NCRS is een bekende organisatie die zich daarop toelegt. Maar is ook een bron van informatie. 

Ik kan een heel roman schrijven, ga ik verder niet doen. Maar alle vragen zijn welkom. Er zijn meerdere mensen die ervaring hebben met C3's.

Wat is je voorkeur, en wat heb je gevonden? 

Greetz,

Dimitri

Welkom op het forum, Chris.

Ik heb zelf een C4 gehad en heb nu al een flinke tijd een C5, maar de C3 is zeker een fantastisch model om een mooie toerrit mee te maken. Ik vind ze allemaal mooi, van begin tot eind van de C3 tijd. Mocht je er een vinden, laat hem dan zeker keuren door iemand die er verstand van heeft en die weet waar -ie op moet letten bij een C3. Een hoge prijs wil niet zeggen dat de auto goed is, maar bij een lage prijs is er doorgaans zeker iets mis mee. Heel veel succes met het vinden van de C3 die bij je past.

Dank voor het welkom :)

ik heb deze stingray een dagje gehuurd gekregen van mijn schatje.

C3 Stingray was van 69-76 toch? Ik weet niet meer zeker welke dit was, maar wel erg leuk!
Ik moet me nog verder verdiepen in de opties, vind het uiterlijk van de C3 het leukst. Wordt puur een hobby auto, geen dagelijks gebruik.

image.thumb.jpeg.bc0f7c3ffa5a6db9d29e12afe6cb4503.jpeg

image.thumb.jpeg.024b8086888cc5ecf466e7ec21660930.jpeg

Leuk hoor, zo kun je mooi kijken of het een beetje bevalt. Volgens mij heeft deze een recht achterraam. Vanaf 1978 (dacht ik) hebben ze een bol achterraam waardoor je een mooie bagageruimte overhoud.

Qua opties is er niet zoveel te wensen. Elektr ramen, vergrendeling, airco. Dat zijn de voornaamste opties voor een C3 denk ik.

Er is 1 minder type/bouwjaar. Dat is de 1981er California Edition. 

Dit is de enige C3 met een 305ci (5 ltr) motor, dit vanwege de toenmalig heel strenge emissie eisen van deze staat.

Vanaf 1982 met de crossfire injection zit er weer een 350ci (5.7ltr) in alle corvettes.

De 1982 editie is volgens de literatuur de meest comfortabele C3, kunststof bladveren, brandstof injectie en nieuwe automaat met 4 versnellingen en een lockup voor de converter. Dit resulteert in de C3 met het gemiddeld laagste brandstof verbruik, 1 op 8 tot 1 op 9 is haalbaar.

groet en succes met de zoektocht

Johan😎

• 2 weeks later...