Jump to content

Recommended Posts

Volgens mij een minder sterk punt van de C4.

In de 12 jaar dat ik de C4 heb, heb ik de achterwiellagers al 2 keer vervangen aan beide zijdes.

Tijdens de Groningen rit hoorde ik weer een wiellager, vooral tijdens de gedeeltes waar het dak dicht moest, dan komt het gonzen/schrapen meer prominent naar voren.

Thuis op de brug leek het of het rechts achter was, wat ik al dacht door de luistertest. Ook bleek bij dit lager er veel stof aan de buitenzijde van de hub aanwezig, de linkerkant was netjes schoon. Maar rechts had een  baard van stof wat kan duiden op vet wat wegloopt en stof aantrekt.

Nieuw SKF lagerhub laten komen en gemonteerd. Oude lager had actueel vet lekkage maar was in de hand nog helemaal stil dus nog niet stuk, maar wel stuk aan het gaan. Tijdens de proefrit was het lagergeluid nog steeds aanwezig dus niets opgelost.

Voorwielen in de lucht en toen bleek het rechter voorwiel lager de boosdoener. Had ik niet eerder gecheckt omdat ik er redelijk zeker van was dat het geluid van achteren kwam. Nieuw SKF voorwiel lagerhub laten komen en nu rijd de corvette weer zoals het hoort.

Eigenlijk een achterwiellager voor niets vervangen, maar omdat deze al stuk aan het gaan was vind ik dat niet erg. Ik hoop dat met het nieuwe voorwiellager de corvette weer een goed aantal kilometers kan rijden. Voortaan beter storingzoeken dus☝️

groet Johan😎