Jump to content
Sign in to follow this  
Qlincy

Binnenzitten

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie, en lukt het verplichte binnenzitten een beetje??🤭

Hier in de Beemster gaat het rustig door, de zorgboerderij is gesloten voor de deelnemers, ik heb (zeker met het mooie weer) een beetje een vakantie gevoel. Geen gezeur aan m'n kop, lekker knutselen rond het huis en aan de Blazer en mijn nieuwe aanwinst. 

We doen een keer in de week wat boodschappen en verder lukt het afstand houden prima. Marga heeft mondkapjes laten maken dus boodschappen doen is ook "veilig". Verder merken we niet veel van alle problemen, alleen een aantal verjaardagen waar we niet naar toe gaan, is ook wel weer lekker😊

Veel facetimen met de kinderen en kleinkinderen en rest van de familie blijven we daar ook goed op de hoogte

Ik hoop dat iedereen dit goed doorstaat en dat we binnenkort allemaal weer gezond van de hobby mogen genieten😜

groet Johan😎

Ik ben aan het werk want ons bedrijf is aangewezen als vitaal voor Nederland. We werken veel bij ziekenhuizen. Wel erg druk. Verder doet Anita alleen de boodschappen en is inmiddels het contract van Lisa Jane stil gezet tot nader order en is dus thuis. In het weekend rijden we met de Corvette en nemen dan eten en drinken mee. Verder inderdaad veel binnen blijven. Sociale leven is tot stilstand gekomen. Gelukkig geen zieke in het gezin.

Groet,

Frits

Het eind is nog niet in het zicht en volgens de deskundigen zijn we nog aan het begin dus voorlopig nog maar binnenblijven.

Ongekend wat we nu meemaken, alles ligt nagenoeg plat. Half maart is ook de haven gesloten waar onze boot in de winterstalling ligt. Verenigingshavens vallen onder een sportaccommodatie en moesten ook sluiten. Begin april zouden we de boten te water laten maar gaat dus niet door.

Intussen maar wat werkzaamheden gedaan aan de MG. Ik vond het weggedrag nogal stoterig en dit bleek ook een algemene klacht te zijn bij dit type sportwagens tot bouwjaar 2005. Vanaf dat bouwjaar is er een z.g. “soft ride suspension” ingreep uitgevoerd wat neerkomt op andere schokbrekers en veren.

Ik heb dus mijn schokbrekers vervangen door instelbare schokbrekers. De veren heb ik niet vervangen want die hebben een goede veerkarakteristiek.

Nu ik toch bezig was heb ik ook de remmen aangepakt. Rondom nieuwe schijven gemonteerd en remblokken vervangen. Tevens de remklauwen maar van een leuk kleurtje voorzien. Kon ik mijn handvaardigheid van automonteur uit mijn vorige leven weer wat ophalen. (bleek nog aanwezig te zijn hahaha) Het weggedrag is nu wat soepeler geworden.

Verder hopen wij dat iedereen gezond blijft en we elkaar over hopelijk niet al te lange tijd weer kunnen ontmoeten.

Groet, Johan en Maria.

IMG-3236.jpg

Edited by Ruby40

Goed bezig Johan, ziet er netjes uit.

Ik hoop natuurlijk dat iedereen goed op zichzelf en zijn geliefden past en dat we over een paar dagen, weken of maanden weer terug kunnen naar een redelijk normaal leven.

Sterkte allemaal

groet Johan😎

Hier ook prima, mag door mijn medicijnen niet werken. 0.0 weestand dus ook lekker bezig in de tuin. Zit op mijn bestelde kettingzaag te wachten om 2 bomen in de tuin weg te halen. Ook een beetje aan het knutselen. Kachel van de Camaro gemaakt en de gordel in de corvette aangepast zodat hij nu goed terugloopt. Alle auto's zijn gewassen en vanmorgen tegels voor de voor en achtertuin besteld😁🌞. Syl werkt af en toe via beeldbellen, Samantha werkt thuis en Roxanne maakt haar stage af en werkt keihard in het verzorgingstehuis om alle bewoners van eten te voorzien en een praatje op veilige afstand te houden. Dus ik vermaak mij prima, geen wekker en de de tijd om bepaalde klusjes te doen.😉

Vandaag toch maar even een ritje gemaakt, was helaas slechte opkomst voor de dag van de openingsmeeting maar ik heb toch een lekker ritje gehad en voor mij is het seizoen 2020 echt begonnen. Hopelijk kunnen we gezamenlijk nog wat ritjes doen dit jaar want alleen of zoals vandaag met 2 corvettes is het niet helemaal.😉 Ik heb de kop al een beetje verbrand😲

groet Johan😎

Het is aanpoten op het moment, zowel Gulshat als ik aan het werk en eigenlijk geen echte opvang. Zij werkt in de zorg

Ja, ze kan naar school waar meerdere kinderen rondlopen. Gezien het zwakke immuunsysteem van Astrid wekt dat zorgen. Maar soms kun je echt niet anders. Dus nu 1 dag per week die opvang aangenomen. De rest is om en om thuiswerken zo goed en kwaad als dat gaat. Het is erg druk en volle dagen, mede hierdoor de studie op een lager pitje moeten zetten. Na een hele dag thuiswerken, jezelf 's avonds wederom opladen om je nog eens te verdiepen in de schoolmaterie werd steeds meer een opgave. Ik doe mijn schoolwerk nog wel, maar het wedstrijd element is er tijdelijk vanaf. 

Astrid ziet het als een grote vakantie. Ze snapt de ernst wel, en houd zich netjes aan de regels als we buiten komen. Maar is verder nauwelijks te motiveren om schoolwerk te doen. Ja, ze heeft digitaal contact met medeleerlingen en leraar. Er zijn weektaken die duidelijk zijn, netjes per dag wat er gedaan moet worden. Maarja, moet je dan wel doen.. Nu is het zo dat ze een keer wakker wordt, rollen van bed naar bank. Tablet en tv maken overuren, en soms even een uurtje of wat in de tuin spelen. Dat was het wel zo'n beetje :-) Gulshat en ik werken thuis, maar je kunt er niet continue naast zitten. En daar maakt ze handig (mis)bruik van soms. Bijvoorbeeld geef je haar een snoepje als ze lekker in de tuin aan het spelen is, blijken haar zakken al vol te zitten :-) Voor haar is het allemaal lekker simpel, gelukkig maar het is nog een kind.

Gulshat zit in de wijkverpleging, de nieuwsberichten geven al aan dat het daar ook in feite een loterij is. Vooralsnog gaat het goed, en gezien de cijfers in en rondom Almere houd ik hoop dat we ongeschonden er doorheen gaan raken. Dagelijks gaan we samen een stuk lopen om het hoofd even leeg te krijgen. 

Gisteren voor het eerst dit jaar de BBQ opgetrapt, in het zonnetje even genieten :-) Dus tuurlijk zijn er wel lichtpuntjes, je moet er uiteindelijk wat van maken. Sfeer thuis is verder nog steeds prima, acceptatie dat het zo is en voorlopig nog even zo blijft geeft op een bepaalde manier rust. Zorgen om van alles kun je je blijven maken, maar als je er geen invloed op hebt wordt het een kwestie van loslaten en aanvaarden. 

Allemaal gezond blijven, en later halen we de schade heus nog wel in.

Groetjes,

Dimitri

Was toch leuk Johan alleen mis je de gezelligheid van lekker lunchen en slap ouwehoeren😁

De rit was wel heerlijk

Ik ben nog niet aan rijden toe.

De verbouwingen van de wielophanging is niet zo eenvoudig als gedacht.

Maar goed gisteren even op de wielen en de rijhoogte klopt in ieder geval. 

15866993217405062086199004227976.jpg

Edited by 383cfi

Lekker bezig  Sjaak👍

Hallo iedereen,

Even een update vanuit onze kant. Ik denk dat ik als een van de eerste thuis moest gaan werken. Net 5 maanden in dienst, laptop mee naar huis en we bellen ;) Daarnaast zijn bij ons meteen alle detacheerders en aflopende contracten beëindigd. Ben ik opeens heel blij met mijn jaarcontract dat pas begin november afloopt! Nu alweer meer dan een maand thuis, daarnaast is binnen ons bedrijf een structuurverandering plaatsgevonden waardoor engineers die dat hadden aangegeven (waaronder ik) van projecten ook projectleider zijn. Wel leuk maar vanuit thuis nu met uitvoerdersbonnen, saldilijsten etc etc werken terwijl niemand het mij heeft uitgelegd hoe het binnen dit bedrijf werkt is even wennen MAAR er is GEEN betere leerschool dan dit!

De kleine mannen zijn ook thuis en Sonja is per 1 maart bij een andere opvang begonnen (gelukkig zonder proeftijd). Zij doet nu de noodopvang maar dat is om de week 2 dagen ipv 2 dagen iedere week. Bij ons gaan de kleine mannen nog wel zoals altijd naar mijn ouders toe. Zij vinden het ook geen probleem, hebben ook nooit gezondheidsproblemen dus geloven het allemaal wel. Nu moet ik zeggen dat na een maand opeens NIEMAND meer verkouden is thuis, normaal loop je de hele dag te snotteren of het not van de kleine mannen op te ruimen en nu is er niets aan de hand. Daarbij sluit ik mij dus zeker aan bij Dimitri dat wij ook om deze reden onze kinderen zeker NIET naar een noodopvang sturen aangezien daar de bacteriën vrij spel hebben!

Werken thuis gaat natuurlijk wel moeizamer aangezien contact met collega's tot een minimum is beperkt, daarnaast hoe vertel ik Kaj van 1 dat papa er wel is maar hij bezig is... Tja dan maar savonds als de kids op bed liggen wat werk verzetten.

Voordeel is wel dat ik nu echt geen wekker hoef te zetten want die kleine mannen zijn eerder wakker dan ik mijn laptop moet aanzetten, daarnaast heb ik in de avond en weekenden wat meer tijd om de klusjes in en om het huis aan te pakken. Ik mijn gedachten had ik al veel meer willen doen maarja ik ben gewoon blij dat ik nog een baan heb :)

Ik vraag me wel echt af hoe dit er straks uit gaat zien. Ik heb al tegen mensen gezegd dat ik blij ben dat Finn en Kaj zo jong zijn dat zij straks geen notie hebben van Voor en Na. Maar eigenlijk is naar mijn idee het probleem dat wij met bijna 7 miljard mensen op deze planeet zitten en logischerwijs niemand die vrijwillig wil stoppen. Ik heb al verschillende virologen gehoord die zeggen dat je dit moet zien als een nieuwe vorm van Griep of Verkoudheid en dat het dus NIET WEG GAAT! Dat betekend dat we nu alleen bezig zijn met de toestroom naar de ziekenhuizen onder controle te houden... Van mij hoeft niet zoals bij de Spaanse griep een 1/4 van de mensheid kopje onder te gaan maar het zou voor deze planeet wel erg goed uitkomen. Maarja dat is niet bepaald een populaire opmerking ;) Mij ga je in ieder geval nooit met een mondkapje op zien lopen en op een gegeven moment ben ik ook wel klaar met die 1.5 meter cirkel om mij heen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen die gewoon gezond zijn zonder extreem overgewicht nu ten onder gaan aan het virus. Is voor deze personen de kans groter dan (voor het virus) dagelijks in de auto stappen en je in een verkeer te bevinden?)

Wat betreft de club, ik denk dat we ergens begin zomer wel weer kunnen maar zoals Frits zegt, er zijn geen cafe's of restaurants maar genoeg grote picknicktafels waar we op gepaste afstand aan kunnen gaan zitten en bij iemand thuis de meeting afsluiten lijkt me een goede optie als het zover is!

Groeten Peter

Mooi verhaal en mee eens, hoewel ik tot de risicogroep behoor denk ik dat we snel door moeten pakken want de hele economie gaat naar de klote.

Vandaag de nieuwe schokbrekers onder de camaro gezet. Luchtleidingen aangesloten en met de compressor opgepompt. Helemaal happy.

20200421_152411.jpg

20200421_133400.jpg

Ja dat was weer even wennen, het is dat het weer goed is maar ik ga hier geen gewoonte van maken😁

Ben wel blij dat het gelukt is met die luchtleidingen, ga hem van de week iets stugger zetten en dan breng ik hem naar je toe voor de apk.😉

Ik ben heel blij met mn brug,word echt te oud voor dat getijger over de vloer 😁😁

Ja Sjaak, een brug is echt wel een must met zo een hobby. Gelukkig woont Johan in de buurt, hij schijnt ook best handig te zijn dus wel prettig zo.😂

Ook maar eens weer op het forum gekeken, was erg lang geleden.

fijn om te lezen dat het iedereen goed gaat.

Bij ons prive is er wat het Corona gebeuren niet heel erg veel verandert. Normaal gaan we eigenlijk sporadisch op visite en dat is nu dus ook zo. Vanwege leeftijd en gezondheid van de ouders komen we daar eigenlijk niet over de vloer, maar bellen regelmatig. Ik doe nu 1x in de week de boodschappen en dat bevalt tot nu toe wel goed, alleen begin ik nu wel te merken dat de mensen wat laks beginnen te worden vwb het 'social distancing'. Onze supermarkt is niet zo heel groot en dan is het in de gangpaden af en toe wel even wachten op iemand. Maar goed, dat zijn de ergste dingen ook weer niet. gelukkig is het de laatste tijd erg rustig op de binnenwegen, en met dit mooie weer hebben we daar dan ook dankbaar gebruik van gemaakt, de auto's hebben hun eerste kilometers al weer achter de banden.

Qua werk is het nog steeds (gelukkig) erg druk. Het blijkt dat wij ook in een vitaal beroep zitten (het technisch draaiende houden van goederen toevoer) dus wij kunnen ook nog vrij goed naar het buitenland. Aan boord is het werken in de machinekamer een hele uitdaging, maar tot nu toe lukt dat goed. In de werkplaats is genoeg ruimte dus ook daar gaat het goed. Ik zit in mijn eentje op kantoor, de opdrachten en bestellingen gaan gewoon door.

We hadden onze agenda flink vol met allerlei activiteiten zoals goede doelen evenementen, rijtrainingen, trackdays en nog wat concerten maar door dat alles is een streep gezet, erg jammer. Maar het is niet anders. Wie weet wat volgend jaar ons voor moois brengt.

Liefs en groeten van ons, en blijf vooral gezond.

trea en marco

On 12-5-2020 at 16:52, Marco en Trea said:

same here, wat fijn zo'n brug!

Ja wrijf het er maar in😝

Even inhakend op brug. Ik ben op zoek geweest naar ruimte. Mijn huidige garagebox is 2,70 breed, maar dat is eigenlijk te smal, ik sta mezelf in de weg. En wat blijkt? Vrijwel elke garage is max 3 meter breed. De lengte is vaak meer dan genoeg, maar daar heb ik eigenlijk niet veel aan.

Ik heb zelfs maar 1 werkplaats gevonden die 4 meter breed was, dan kun je tenminste zonder vloeken en zuchten om de Corvette heen lopen. En zelfs een portier open doen. Zeer mooie ruimte, maar als particulier veel te duur en lag ook een stuk uit de richting, drie kwartier rijden ongeveer. Zelfs nog even gekeken of commercieel er nog iets mee zou kunnen, maar de verschillende ideeën strandde allemaal tot nu toe.

Dus wat nu? Nou gewoon niks, totdat ik genoeg sponsors heb gevonden om een huis met parkeerkelder of andere Jay Leno achtige ruimte te bouwen/kopen. Hahaha

Groetjes,

Dimitri

Ik leef ook nog. Ik denk ik roep het maar even anders denkt over een half jaar iedereen dat hij koffie en cake gemist heeft. Fabienne is acupuncturiste en mag sinds gisteren weer, maar doet het niet. Veel van haar patienten hebben longklachten en zijn zo rond de 120 jaar oud (schat ik) dus er hoeft ondanks de handschoenen en mondkapjes voor patient en Fabienne maar iets te gebeuren en je hebt zo weer een paar klanten minder. Dus we wachten even gedulding tot de tweede golf die komt omdat wij zelf zien dat mensen denken dat anderhalve meter ongeveer 80 cm is en we hier ook alweer grote groepen fietsers door het bos zien e-biken die zo ongeveer op elkaars schoot zitten. Oh ja, en mij verontwaardigd aankijken als ik er met de auto in het buitengebied even langs wil met een blik van 'wat doe je met een auto in ons bos?'... Ik ben gelukkig genoeg dat ik hier woon dus. Met een garage van 4,20 meter breed en 10 meter lang en in beginsel genoeg verticale ruimte voor een brug als ik het plafond sloop. Maar ik ben niet zo auto-handig als de meesten op dit forum en in de club en om nu een brug te plaatsen alleen om onnozel naar de onderkant te gaan staan kijken... Overigens, de openslaande deuren laten een ruimte van 2,30 meter, dus het is toch nog even passen en meten af en toe. En verder houd ik me vooral bezig met de moestuin op het moment, mei is een drukke maand.

Als iemand zin heeft om langs te komen hier in Hollandsche Rading, gewoon doen: ik ben vrijwel altijd thuis. En als je niemand ziet op Schepersveld 11 maar er staat wel een auto, dan ben ik waarschijnlijk ergens achter, dus loop dan gewoon even achterom. Dat doet iedereen hier.