Jump to content
Sign in to follow this  
lt#1

Superchevy.com

Recommended Posts

Hallo beste Corvette vrienden,

zoals sommige van jullie al gemerkt hebben zijn er op dit moment een aantal Amerikaanse sites die een melding geven.

Als voorbeeld Superchevy.com De hoofdpagina laad in sommige gevallen nog wel, maar zodra je verder wilt verschijnt:

image.png

Ik weet weinig over deze wetgeving. En had ik dat wel dan nog zou ik er weinig aan kunnen doen.

Is er dan geen oplossing? Nou, misschien. Wat er namelijk gebeurd is dat er "gezien" wordt dat je vanuit Europa naar US wilt. Technisch verhaal wat erachter zit voert hier te ver.

De enige oplossing die zou kunnen werken (ik heb het nog nooit zelf gedaan) is een VPN opzetten naar een US server. In het Nederlands: Je maakt verbinding naar een machine die staat in de US maar in een virtuele afgeschermde tunnel. Als je daar vanuit dan deze site zou starten vermoed ik dat het wel werkt. Hij ziet de bron (US domein) en die valt niet onder de wetgeving.

Een andere oplossing heb ik niet voor handen, en ik vrees dat dit meer en meer zal gaan gebeuren. EU <-> US beginnen steeds meer scherpere regels te stellen, en dit is het gevolg. "America First", Brexit.. wat er nog gaat komen.. Heeft zijn weerslag of gaat die krijgen.

Hoe nu verder? -Geen idee- Ik ga kijken of ik er meer over kan vinden. Die uitkomst ga ik wel in het ledengedeelte zetten, dat heb ik nu expliciet niet gedaan.

Tot de 10e,

Dimitri

Bedankt voor de aandacht Dimitri!

Ik vind het jammer dat ik er niet meer op kan, vind het een leuke site

Is dat hetzelfde als wanneer ik thuis vandaan inlog op de computer van mijn werk?

Hoi Sjaak,

ja. dat maakt niet uit.

Dat kun je niet veranderen, omdat je verbinding via switches loopt (knooppunt van internet even simpel gesteld), en die zal hoogstwaarschijnlijk in Amsterdam staan..

Of je moet een flink stuk doorrijden naar een niet-EU land (dus over een tijdje Engeland ;-) ), want dan krijg je een ander (IP) adres mee. En daarmee wordt de ban opgeheven.

Geo locatie wordt dat genoemd, op basis van bronlocatie houden ze je tegen of laten ze je door.

Groetjes,

Dimitri