Jump to content
Sign in to follow this  
Krijn

Nieuw hier...

Recommended Posts

Dag allemaal,

Ik ben Krijn (48) uit omgeving Eindhoven en ben sinds kort de trotse bezitter van een prachtig rode C3 stingray targa uit '82 (niet het plaatje van mijn profiel, hoor - ik moet 'em van het weekend nog ophalen). Ik heb stiekum al een beetje van de prachtige foto's en verhalen genoten hier en hoop zelf snel een paar mooie foto's te kunnen plaatsen. Verder ben ik geen verfent techneut, dus dan is zo'n forum echt wel een hele handige bron van informatie.

Ik kijk uit naar de interactie hier!

Vriendelijke groet, Krijn

Hoi Krijn , welkom op het forum van misschien niet de grootste maar wel de gezelligste Corvette club:D

Als het weer beter word als men nu voorspeld hebben we aankomende zondag een meeting.

Het word dan een tourrit over de Veluwe. (elke meeting is bij ons dynamisch) oftewel altijd rijden.

Morgen beslis ik of het as zondag doorgaat!

Het is een hele mooie rit maar de hele dag met de ruitenwissers aan is ook niet leuk!

Dus hou het forum in de gaten!!

Grz, Sjaak

Edited by 383cfi

Welkom Krijn, een 82er C3 zijn toch denk ik wel 1 van de mooiere corvette's

Gelukkig hebben we hier en paar ECHTE techneuten die het wagenpark op de weg weet te houden. 😅

Ben benieuwd naar de foto's en je bent welkom om gezellig mee te rijden en een indruk te krijgen van ons clubje.

Gr

Marcel

Hé, wat een gezelligheid hier 😀 Hartelijk dank voor het warme welkom en de uitnodiging, Sjaak en Marcel! En helemaal mee eens natuurlijk, Marcel 😉
Een ritje met de club maken lijkt me geweldig - ben erg benieuwd naar jullie auto's en verhalen! Helaas haal ik 'em ook pas zondagmiddag op, dus wordt allemaal een beetje krap met nog andere verplichtingen die dag. Maar zou de volgende rit zeker graag meemaken! Fijn weekend alvast, mannen! Geniet van de rit (hoop dat het weer het toelaat) en hopelijk tot snel dan - sowieso tot spreeks op het forum!

De rit van zondag schuiven we even op Krijn.

Het word echt heel slecht weer dus gaan we kijken of we de volgende week gaan rijden.

Wij (de ICC) zijn echt niet bang om in de regen te rijden maar wij hebben ook graag het dakje er af.

Een paar buitjes geen probleem maar wat er zondag naar beneden gaat komen is gewoon niet leuk om te rijden.

Je haalt hem zondag op, heb je hem bij een bedrijf gekocht of particulier, gewoon benieuwd.;)

Hallo Krijn, gefeliciteerd met je 82er. Ik kan dit zeggen omdat ik er zelf ook mee rij.

Ik ben benieuwd naar je auto. En zeker ook wat je beweeg reden is om een 82er aan te schaffen.

veel veilige kilometers gewenst.

Groet,

Frits

Hallo Krijn,

Welkom hier! Ps. mensen bij hun voornaam aanspreken vinden wij makkelijker dan hun forumnaam maar dat mag je zelf weten natuurlijk.

Leuk nog een c3 erbij dat zijn toch wel de mooiste! :)

Groeten Peter

Bedankt voor alle welkomstberichten! Jammer van het ritje zondag, maar hoop dat er snel een nieuwe datum bekend is en dat ik dan meteen mee kan 😀

In principe is mijn beweegreden voor het aanschaffen van de '82 gewoon de liefde voor het model, waarschijnlijk een beetje nostalgie (als jochie vond ik dit al mooie beestjes) en deels ook het enthousiasme voor Corvette die ik van mijn vader heb meegekregen. Een maat van me wist dat ik nu toch enige tijd rondliep met de wens om een stingray uit de jaren '80 te kopen, en toen via via hoorde hij dat een kerel de zijne verkocht. Sowieso een autotechneut, dus dat doet ook wat met je vertrouwen, maar hij bood zelf ook aan om de auto naar een onafhankelijke garage te brengen, zodat ik zeker wist dat alles in orde was. Uiteraard is ze allang de jongste niet meer, maar wel goed onderhouden en het ritje terug naar huis was dan ook puur genieten (ook in de regen, haha)! Ik hoop dat het komend weekend een beetje droog blijft, dan kan ik wat mooie kiekjes van de nieuwe aanwinst schieten!

Peter, ik vraag me af wat je bedoelt met forumnamen...? Zijn Sjaak en Marcel niet de voornamen van de leden waar ik op reageerde? Ik moet nog een beetje inkomen met het forum, dus misschien heb ik wat over het hoofd gezien?

Fijne start van de week, mannen! Groet, Krijn

Hoi Krijn,

mooi nog een C3, dat verrijkt het spectrum van modellen weer 🙂

En wat betreft de namen, je ziet het vaak aan de laatste regel van een post. En je zult merken dat er een paar altijd opduiken en het meeste posten.

Veel plezier in ieder geval hier en op de weg. Als er vragen zijn dan gewoon stellen, dat doe ik ook.

Groetjes,

Dimitri

Marcel en Sjaak klopt hoor:D

Zondag kun je mee rijden hoor Krijn, kunnen wij jou bolide even goedkeuren:D

Een ietwat late reactie vanwege een vakantieweekje, maar alsnog een hartelijk welkom Krijn.

De 1982 Corvette is een prima uitvoering, de meest comfortabele van zijn model en persoonlijk vind ik dit ook de mooiste.😍

Er zijn veel "indianenverhalen" dat de crossfire motor onbetrouwbaar zou zijn, dat de 700R4 een slechte automaat is. Meestal komt dit door mensen die er niet aan kunnen/konden sleutelen,  vergeet niet dat dit de eerste GM auto is met elektronische injectie is en er werkte monteurs aan die alleen carburateurs gewend waren. Ik heb de crossfire 8 jaar lang een heel fijne motor gevonden met een heerlijk koppel en de "maar" 200pk nooit te kort gevonden om van de corvette te genieten.:P

Ik wens je veel plezier met de corvette en vooral veel smiles per liter:rolleyes:

groet JohanB)

Bedankt, Dimitri, heel goed om te weten!

Haha, dat over de motor zeg je heel mooi, Johan! Bedankt voor het welkom - begrijpelijk dat ie wat later was, vanwege je mooie vette-avontuur met Simon 😀

Bedankt voor de uitnodiging, Marcel! Waar gaan jullie rijden en op welke tijden? Dan probeer ik het zeker te redden - gaaf dat het misschien al zo snel kan!

Zit hier ondertussen online nog even het een en ander aan extra's te speuren. Van die stomme dingen zoals voorruitafdekking, voetmatten, evt. stoelverwarming voor in de winter... Kwam op de website van rameder.nl en die leveren blijkbaar binnen 2 tot 3 dagen. Heb best een drukke week, dus vind dat eigenlijk wel zo handig - heb ik ze meteen voor zondag! Maar weet niet zo goed of dit een betrouwbare site is - iemand ervaring mee? Of misschien andere tips voor online bronnen waar je van die standaard dingen kunt bestellen? Ben bijv. ook op zoek naar vervanging van de werklampen in mijn garage, dus ook in die hoek is het handig om goede aanbieders te weten.

Die maat van me gaat me nog het een en ander bijbrengen over het onderhoud van het beestje, dus ga helemaal de technische kant in duiken - ben echt erg benieuwd hoe goed het me af zal gaan, hehe 🤣 Moet ik waarschijnlijk niet te hard roepen in deze groep kenners en techneuten, maar ik ben in elk geval erg gemotiveerd om haar nog lang mooi en gezond te houden - voor de smiles per liter idd! 😉

Groet, Krijn

Hoi Krijn,

Goed te lezen dat je veel motivatie hebt om de 82er in goede en gezonde toestand te houden! Het zijn erg leuke wagens om aan te knutselen en ook niet moeilijk. 

owja, ik ging er vanuit dat Krijn een achternaam of bijnaam is van je maar het kan evengoed gewoon je voornaam zijn natuurlijk :)

En mocht je in het weekend nog een stuk gaan rijden. In Steenbergen ben je altijd welkom voor een koppie koffie of wat anders.

Groeten Peter

Krijn over de rit van zondag.

Sjaak heeft hem uitgezet en het word als ik het goed heb een tocht door de Veluwe, dus erg mooi.

Tijden en andere info komt nog op het forum, lijkt mij leuk als je meegaat, is toch een van de laatste tochten van het jaar hoewel er zomaar nog 1 spontaan bij kan komen als we een mooie herfst krijgen.

Oh, mannen, ik heb het bericht over de rit zondag gewoon helemaal gemist... Ik ga eens kijken hoe ik topics kan volgen! Was sowieso een beetje gedoe met de fam dit weekend, dus denk dat het me uiteindelijk ook niet was gelukt - heb je wel eens 😉

En idd, Peter, Krijn is gewoon mijn voornaam 😄

Jammer Krijn, je hebt een hele mooie rit gemist, volgende keer beter.

Wij hebben geen officiële rit meer staan maar er kan zomaar iets spontaan komen dus hou zeker het forum in de gaten.;)