Jump to content
Sign in to follow this  
Qlincy

Sunday afternoon blues

Recommended Posts

De Moezel heeft weer toegeslagen bij de ICC tour en ditmaal was ik aan de beurtĀ šŸ˜’

Na een paarĀ plagerige voorzetjes enĀ kamer 13 in het hotel, ging hetĀ op zondag 13 mei fout.

We reden terug naar hotel op een nat wegdek en een lichte stijgingĀ van hetĀ wegdek, opeens brak de achterkant uit en werd ik net als Frits die naast mij zat een passagier in mijn eigen wagen. Na een korte vlucht en harde landing stond de wagen na enige tijd stil in een weiland met hoog gras. We keken elkaar aan en vroegen of alles goed met de ander was. Gelukkig was dit het geval en daarna zijn we uitgestapt om een en ander te bekijken en controleren. Intussen waren de geschrokken mede-tourleden ook bij de wagen aangekomen en werd de corvette op een klein landweggetje geduwd. Daar bleek dat de corvette aan de voorkant helemaal groen was van het gras, rechts zwart van de prut en de linkervoorband had een winkelhaak in het loopvlak en was helemaal stuk. Na enig nadenken en puzzelen is besloten om een achterwiel van Marcel op mijn auto te plaatsen en Marcel naar het hotel zou rijden op zijn reservewiel. Samen met Samantha en Frits de route van de corvette door de berm en het weiland nagelopen, hier bleek dat dat een en ander veel erger had kunnen aflopen als hier wel bomen of iets dergelijks hadden gestaan. Frits heeft gelukkig de afgerukte kentekenplaat gevonden in het gras dus die kon mee terug naar huis. Terug in het hotel heb ik een flinke borrel genomen voor de schrik en het beschadigde zelfvertrouwen.

De volgende ochtend hebben Sjaak en Johan mijn velg meegenomen en ze kwamen enige tijd later terug met een nieuwe (winter-) band om de velg, we konden naar huis rijden met de corvette. De corvette rijd, stuurt en remt gewoon goed alleen het stuur staat niet helemaal recht meer.

Thuis op de brug, nadat deĀ meeste gras-Ā en prutresten waren weggespoeld met de hogedruk reiniger bleek de volgende schade aanwezig:

Voorspoiler onder bumper is verdwenen, voorbumper zelf heeft vreemde vorm gekregen omdat de voorsteunen verbogen zijn, rechts voorĀ knipperlicht hangt los/afgebroken, motorkap mist een stukje bij het linkervoorwiel, linker zijpaneeltje voor de accuĀ heeft een gat, linkervoorwiel staat in verticale zin schever als rechtsvoor Ā en dit verklaart misschien de scheve stuurstand. De poelie van de stuurpomp heeft waarschijnlijk het subframe even geraakt.Ā De uitlaat middendemper heeft een deuk en rammelt en de vloer net voor de linkerstoel is beschadigd. Aan het chassis is niets te zien, geen rimpels of gebogen stukken in het staal.

Intussen heb ik van Sjaak tijdelijk een paar velgen met banden voor de voorkant en heb ik een afspraak om de corvette op de uitlijn bank te zetten om te kijken of hier nog zaken aan het licht komen en of het linker voorwiel in de correcte stand gezet kan worden.

Ik wil Marcel bedanken voor het uitlenen van zijn achterwiel en Johan en Sjaak voor het regelen van een thuiskomer band en verder iedereen voor de morele steun en Frits voor het zonder meer weer instappen naast me voor de rit naar het hotel.

Ik zal proberen een voortgang reportage bij te houden van het herstel.

Ā 

groet JohanšŸ˜Ž

Het is gelukkig goed afgelopen, op de corvette na dan.

Ik hoop dat de corvette snel weer hersteld is.

Jemig man wat een toestand! Het is altijd vreselijk als er wat scheelt aan de Corvette (voel ik zelf zo) laat staan zo'n berg... :(

Ik hoop dat het allemaal snel weer goed komt!!Ā šŸ‘ŒšŸ‘

Er is dus welĀ meer schade dan eerst gedacht. Sterkte met de reparaties en dat hij maar snel weer kan meerijden met de ritten.

ik heb me nooit onveilig gevoeld bij je in de auto dus zal ik zo weer instappen. Dan wel met droog weer zodat de CorvetteĀ uitgetest kan wordenšŸ˜‰šŸ˜³. Zijn we nu niet aan toe gekomen.

Ben je zelf al van de spierpijn af.Ā 

Groet,

Frits

Hoi Johan en Frits natuurlijk,

Dat is zeker schrikken zeg! Gelukkig er nog met lichte schade vanaf gekomen maar je gaat wel denken wat allemaal had kunnen gebeuren. Ik ben wel benieuwd wat mogelijk de oorzaak is. Als ik het zo lees dan zou ik zeggen dat iets heel scherps dwars door je band is gegaan (klapband) waardoor de auto onbestuurbaar is geworden. Maarja het kan ook zijn gebeurd in de stuiterpartij daarna. Succes met de reparaties!Ā 

Ā 

Groeten Peter

Vandaag de corvette op de uitlijn bank gehad.

Geen permanente schade kunnen ontdekken, alleen hier en daar wat schroeven aan de afstelling en de corvette is onderhuids weer rijklaar.

De middendemper is gerepareerdĀ en aangepast met een interne X-pipe, nieuw rvs staalwol om de pijpen en een nieuwe demping mat (beide goed tot 1200 graden C).

Nu het plastic in model en in de kleur en ik kan weer rijdenšŸ˜ƒ

Een paar panelen repareren en bumpersteun richten en motorkap aanhelen, het gaat de goede kant op.

Onderspoiler is nieuw besteld, voorband is onderweg. Ik mag tot dat deze binnen is met een setje voorwielen van Sjaak rijdenšŸ˜

Ik hoop de meeting in Groningen weer mee te rijden.

groet JohanšŸ˜Ž

Blij dat er niets krom is. Succes Johan ik hoop dat de spullen snel binnen zijn.

Zo te horen gaat het weer de goede kant op.

Jij bent sneller klaar als ik destijds:P

Succes met de reparatie!

Succes met het afronden van de reparaties. Gelukkig niets ernstigĀ Ā met de CorvetteĀ 

Groet,

Frits

Na de rit van Marco en Trea heb ik de corvette gestript en gisteren naar de spuiter gebracht.

Alle reparaties zijn klaar, alleen de onderspoiler voor moet nog netjes aangebracht worden.Ā Tijdens de rit in GroningenĀ heeft de corvette zich goed gedragen, stuurt remt en rijd goed.šŸ˜ƒ

Ik weet alleen niet of ik de 30ste haal om naar Wezep te gaan.

groet JohanšŸ˜Ž

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Ā 

Bijna, of zo goed als.

Vandaag de onderspoiler gemonteerd aan de voorkant.

De nieuwe voorband is ook binnen, deze gaat zaterdag middag gemonteerd worden en dan is de corvette klaar en mooier dan de afgelopen 12 jaar:rolleyes:

Dus ik ben erbij komende zondag

groet JohanB)