Jump to content
Sign in to follow this  
lt#1

Tune up

Recommended Posts

Hallo mede Vetters,

jazeker het gaat gebeuren, de Corvette krijgt binnenkort de nodige aandacht. Wat gaat er gebeuren? Nou het beestje staat al erg lang stil, en naast het acute stroomprobleem (ik heb 0 stroom op het moment), liep de motor ook niet meer zo vriendelijk.

Na overleg met Johan en Sjaak ervoor gekozen om de betrouwbaarheid aan te gaan pakken,  zodat er wat vaker gereden kan worden. Dit gaan we doen door de ontsteking van puntjes naar HEI te brengen. Nieuwe distributeur, bougies, bougiekabels en een vers luchtfilter om mee te beginnen.

Ik zal in dit topic de voortgang en eindresultaat gaan posten.

Op dit moment lopen er een aantal bestellingen, die eerdaags met het vliegtuig overkomen. Pakjes dag binnenkort.. \0/

Ergens maart wordt verwacht te kunnen beginnen, zodat de openingsmeeting het begin is van een mooi Corvette jaar.

Groetjes,

Dimitri

Zou mooi zijn om jou corvette weer eens te zien rijdenB)

Goed idee Dimitri!

Ben erg benieuwd hoe jullie alles gaan aanpakken. Vooral veel foto's maken :)

En inderdaad zou leuk zijn je C3 weer eens op een meeting te zien!

Groeten Peter

Het goede nieuws eerst, het pakketje van Summit Racing is aangekomen en compleet.

En ik heb na de accu 5 dagen aan de druppellader even geprobeerd, en warempel ik heb weer licht. Dus de accu is nagenoeg toast. Maar voordat ik daar iets aan doe zal eerst even een controle moeten zijn van de dynamo, anders blijf ik accu's eten. Maar het scheelt weer zoeken in ieder geval, want of de accu of de dynamo of een combinatie van de 2 zorgen voor de elektrische problemen.

Heb overigens geen moeite gedaan om de auto te starten, daar verwacht ik niet veel van gezien de conditie van de accu.

Tot zover even. Er is minder nieuws, maar dat is meer budget aangelegen.. Beetje tegenslagen gehad de afgelopen weken, dus even kijken wanneer ik de distributeur kan bestellen en ophalen. Is namelijk direct op te halen via Oldschool Products, dus dat kan op heel kort termijn.. 

Groetjes,

Dimitri

Je dynamo even laten doormeten, dan weet je meteen waar je aan toe bent