Jump to content
Sign in to follow this  
Qlincy

Project

Recommended Posts

Ik heb ook een project, niet te zien op de openingsmeeting. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Project staat in de schuur,

gisteren opgehaald na rit van 6 uur. <_>

Kleur is een beetje stoffig blauw. :P

 

groet Johan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, het is wel erg stil op het forum dus ik vind het tijd voor een update.😃

Het project wat al ruim 2 jaar in de schuur staat is een Chevy Blazer uit 1978. Dit was een gestrand project van de vorige eigenaar die de wagen al ongeveer 10 jaar stil had staan. Toen hij er nog wel mee bezig was is de body eraf geweest, chassis behandeld en body terug met nieuwe rubbers. Body heeft nieuwe deuren en voorspatborden, nette motorkap. Laswerk is gedaan en de kleur is leuk blauw. Geen motor, geen interieur en geen voorraam.

Wat ik intussen aan de Blazer heb gedaan: 5.7 motor en 700R4 bak uit een 1988 Chevy Van gemonteerd, draaiend en rijdend gemaakt met LPG installatie uit dezelfde Chevy Van en een ingekorte aandrijfas vanwege de niet originele automaat. Alle balljoints vernieuwd, alle remdelen gereviseerd met nieuwe leidingen en slangen, stuurhuis gereviseerd en alle stuurkogels. De Blazer heeft origineel vrij smalle assen waardoor ik de wielen erg diep in de wielkasten vind vallen. Vaak gedane oplossing is heel brede velgen en banden monteren zodat de wielen de wielkasten meer opvullen. Dit gaat ten koste van het rijcomfort en wilde ik niet. Na enig passen en meten is besloten om ook de voor en achteras van de Chevy Van donor te gebruiken en pas te maken voor de Blazer. Velgen van de Van laten stralen en poedercoaten en op de Blazer gemonteerd, ik ben bijna tevreden met het resultaat. In 2018 niets aan de Blazer gedaan vanwege problemen met paarden van Marga waardoor er geen centjes waren voor nieuwe delen.

De laatste maanden is het werk aan de Blazer hervat, zal hier binnenkort een nieuwe update voor schrijven, moet nu aan tafel.

groet Johan😎

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er misschien uit als een Blazer, maar dat begint langzaam onderhuids naar iets anders te gaan Hahaha..

Wat een boel werk nog, veel plezier met de bouw. Ik volg het wel van een afstandje.

Grtz,

Dimitri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intussen heb ik twee stoelen en een klein tussenstoeltje uit een 2004 pickup gesloopt bij Rooie Ben (Amsterdam). Stoelen zijn grijs stof en nog vrij netjes. Ik ben van plan voorlopig eerst met de stoelen zoals ze zijn te gaan rijden, misschien later ooit laten overtrekken met donkerblauw leder. Stoelen waar nodig iets aangepast en bevestiging klaargemaakt in de Blazer. Ik zet de stoelen iets verder naar achteren dan origineel, dit kan makkelijk want ze hebben lange rails dus ruime verstelmogenlijkheid en ik heb geen achterbank (Blazer heeft grijs kenteken), zodat ik in de achterste stand (cruise control aan) de benen helemaal kan uitstrekken. Het mooie van deze pickup stoelen is dat de gordel ge-integreerd zit in de rugleuning waardoor ik geen gordels meer hoef te zoeken en pas te maken.

Radio met DAB gekocht inclusief 13cm speakers voor en 17 cm speakers achter, 2 versterkers en een subwoofer. De subwoofer kwam compleet met houten bekisting dat leek me wel handig. Uiteindelijk viel dat behoorlijk tegen, ondanks de ruimte in de Blazer paste de woofer kist niet op de plaats waar ik deze wilde, iets te snel op kopen geklikt🙄. Intussen mijn zwager kunnen overhalen om voor mij een wooferkist op maat te maken en ook maar gelijk de binnenkant rond de wielkasten achterin te betimmeren.

Tot zover, groet Johan😎

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Leuk Johan dat er na 2 jaar weer voortgang in het project zit. Zo te lezen ben je behoorlijk actief bezig. Heel interessant om te volgen. Veel succes verder. :)

Groet Johan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, kom m volgende week wel even bekijken als ik de c4 breng😎👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intussen de bodem van de Blazer helemaal beplakt met Dynomat zodat het rij en uitlaatgeluid minder hoorbaar gaat worden in de cabine, en daardoor ook de stereo beter tot zijn recht gaat komen. Over de Dynomat komt nog een 5mm rubber mat welke geluid en temperatuur nog meer buiten moet houden (volgens de advertentie). Daaroverheen komt dan de nieuwe binnenbekleding, midnight blue tapijt. 

Er zijn een paar zogenaamde dropspindles onderweg naar de Beemster. Hiermee verlaag ik de auto aan de voorkant met 2,5", ongeveer 6, 35 cm. Dan dien ik ook de achterveren aan te passen zodat de wagen weer netjes recht staat. Dit is eenvoudig op te lossen door de bladveer "hangers" te verlengen waardoor de koets wat lager gaat staan.

Verder druk bezig met versterkers en bedrading.

tot de volgende update.

groet Johan😎

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dynomat zit ook in mijn camaro, heeft mijn broer toen geplaatst voor zijn audio installatie.

Ben erg benieuwd naar de Blazer want ik heb hem voor het laatst gezien zonder ramen en interieur.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag kleine tegenslag. De dropspindles werden geleverd en ik ben er direct aan begonnen.

Eerst de oude spindle loshalen, nieuwe spindle monteren, eitje dacht ik. Het sleutelen viel wel mee, maar toen ik het wiel vastdraaide bleek de velg vast te staan op de onderste fuseekogel. Daarna eens goed gekeken naar de oude spindle en de andere nieuwe. Wat blijkt, ik heb een 2,5" dropspindle besteld maar een 3" dropspindle ontvangen. Als je een 3" dropspindle wil monteren heb je minimaal 16" velgen nodig anders loopt de boel vast. Aangezien ik 15" velgen heb en die ook wil houden had ik dus voor de 2,5" dropspindles gekozen. Dus nu een probleem. Zojuist een mail naar de afzender gestuurd via eBay en nu maar even geduldig wachten op antwoord.😞

groet Johan😎

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft altijd een risico, hoop dat ze het netjes oplossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooi project waar je mee bezig bent. Ik lees graag mee want je hebt het over zaken waar ik nog wat van kan leren.

Foto’s maken je project nog mooier.

Groet,

Frits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hem even bewonderd, zit al een comfortabel interieur in en de dynamat zit ook overal.😎

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verlagen van de Blazer is uiteindelijk gelukt. Dit na enig creatief werk met de haakse slijper😃

Achteras was makkelijker, de bladveer hangers 10 cm langer gemaakt en de koets ligt mooi een stuk lager. Daarna dacht ik de schokbrekers te monteren. Achter zaten de schokbrekers die bij de Blazer kwamen nog aan het chassis en met de lagere koets kwamen ze mooi bij de aansluitpunten. Deze aansluitpunten zijn een stuk langer dan die op de originele as waardoor de schokbrekers eerst niet lang genoeg waren. Na montage bleek de Blazer nauwelijks nog te veren, nu stonden de koni schokbrekers erg zwaar, dus losgehaald en eerst de rechter terug gesteld naar een lichtere demping. Bij de linker lukte dit niet, de schokbreker staat vast, heeft met de hand een maximale slag van 4 centimeter🤔.

Dus vandaag maar nieuwe schokbrekers besteld, achter met luchtondersteuning zodat ik de rijhoogte eventueel nog iets kan aanpassen. Voor heb ik ook nieuwe schokbrekers nodig vanwege de bredere vooras passen de originele Blazer schokbrekers niet meer.

Als laatste de LPG vulopening pas gemaakt op de plaats van de originele tankdop.

groet Johan😎

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update, er is intussen weer wat aan de Blazer gebeurt.

Omdat ik probeer een comfortabele reisauto te maken wilde ik airco inbouwen, nu heb ik wel een aantal spullen hiervoor maar alles is oud en past niet perfect. Daarom heb ik geïnvesteerd in een aftermarket airco/kachel systeem van VintageAir. Een modern compact R134a systeem, helemaal compleet van pomp tot condensor, droger verdamper en regelunit met de benodigde leidingen en slangen. Alle oude meuk kan dan verwijderd worden. Het laatste wat hiervoor nog gebeuren moet is het iets kleiner maken van het dashboardkastje en het plaatsen van de lucht slangen naar de diverse uitlaatmondjes. Tegelijk met de montage van de condensor heb ik een extra oliekoeler voor de automaat gemonteerd.

Het tapijt is gelegd, de dashboard cover, de wooferkist en de zijwandpanelen van de achterruimte zijn net naar de bekleder gebracht.

Het toodoo lijstje word steeds kleiner, maar is nog lang genoeg 😏

Ondertussen begin ik een behoorlijk geval van corvette onthoudings verschijnselen te ontwikkelen. Als het dan geen winter word laat het voorjaar dan nu maar beginnen. Van het huidige weer wordt niemand vrolijk denk ik.

groet Johan😎

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...