Jump to content

Qlincy

ICC members
  • Content Count

    734
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Qlincy

  • Rank
    Ervaren bestuurder

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

6,468 profile views
  1. Qlincy

    Binnenzitten

    Vandaag toch maar even een ritje gemaakt, was helaas slechte opkomst voor de dag van de openingsmeeting maar ik heb toch een lekker ritje gehad en voor mij is het seizoen 2020 echt begonnen. Hopelijk kunnen we gezamenlijk nog wat ritjes doen dit jaar want alleen of zoals vandaag met 2 corvettes is het niet helemaal.😉 Ik heb de kop al een beetje verbrand😲 groet Johan😎
  2. Qlincy

    Binnenzitten

    Goed bezig Johan, ziet er netjes uit. Ik hoop natuurlijk dat iedereen goed op zichzelf en zijn geliefden past en dat we over een paar dagen, weken of maanden weer terug kunnen naar een redelijk normaal leven. Sterkte allemaal groet Johan😎
  3. Qlincy

    Binnenzitten

    Hallo allemaal, Hoe gaat het met jullie, en lukt het verplichte binnenzitten een beetje??🤭 Hier in de Beemster gaat het rustig door, de zorgboerderij is gesloten voor de deelnemers, ik heb (zeker met het mooie weer) een beetje een vakantie gevoel. Geen gezeur aan m'n kop, lekker knutselen rond het huis en aan de Blazer en mijn nieuwe aanwinst. We doen een keer in de week wat boodschappen en verder lukt het afstand houden prima. Marga heeft mondkapjes laten maken dus boodschappen doen is ook "veilig". Verder merken we niet veel van alle problemen, alleen een aantal verjaardagen waar we niet naar toe gaan, is ook wel weer lekker😊 Veel facetimen met de kinderen en kleinkinderen en rest van de familie blijven we daar ook goed op de hoogte Ik hoop dat iedereen dit goed doorstaat en dat we binnenkort allemaal weer gezond van de hobby mogen genieten😜 groet Johan😎
  4. Qlincy

    Eerste ritje 2020

    Vandaag vrij gekregen van mezelf en heb vanmiddag eerst wat spinnenwebben uit het interieur verwijderd daarna wat spinnenwebben uit de uitlaat geblazen. Heerlijk ritje gemaakt in de zon. groet Johan😎
  5. Qlincy

    Project

    Tijd voor een update, er is intussen weer wat aan de Blazer gebeurt. Omdat ik probeer een comfortabele reisauto te maken wilde ik airco inbouwen, nu heb ik wel een aantal spullen hiervoor maar alles is oud en past niet perfect. Daarom heb ik geïnvesteerd in een aftermarket airco/kachel systeem van VintageAir. Een modern compact R134a systeem, helemaal compleet van pomp tot condensor, droger verdamper en regelunit met de benodigde leidingen en slangen. Alle oude meuk kan dan verwijderd worden. Het laatste wat hiervoor nog gebeuren moet is het iets kleiner maken van het dashboardkastje en het plaatsen van de lucht slangen naar de diverse uitlaatmondjes. Tegelijk met de montage van de condensor heb ik een extra oliekoeler voor de automaat gemonteerd. Het tapijt is gelegd, de dashboard cover, de wooferkist en de zijwandpanelen van de achterruimte zijn net naar de bekleder gebracht. Het toodoo lijstje word steeds kleiner, maar is nog lang genoeg 😏 Ondertussen begin ik een behoorlijk geval van corvette onthoudings verschijnselen te ontwikkelen. Als het dan geen winter word laat het voorjaar dan nu maar beginnen. Van het huidige weer wordt niemand vrolijk denk ik. groet Johan😎
  6. Laat het mooie weer maar komen. groet Johan😎
  7. Vanuit de Beemster wensen wij iedereen mooie en gezellige dagen🥂, een gezond 2020 en veilige kilometers🌈 groetjes Marga🍷 en Johan🍺
  8. Ik heb wel zin om weer eens met de corvette te rijden😍 Wat mij betreft gaan we lekker touren, kan ik ook nog wat uitproberen met de tune🤔 hopelijk tot zondag, groet Johan😎
  9. Qlincy

    Project

    Het verlagen van de Blazer is uiteindelijk gelukt. Dit na enig creatief werk met de haakse slijper😃 Achteras was makkelijker, de bladveer hangers 10 cm langer gemaakt en de koets ligt mooi een stuk lager. Daarna dacht ik de schokbrekers te monteren. Achter zaten de schokbrekers die bij de Blazer kwamen nog aan het chassis en met de lagere koets kwamen ze mooi bij de aansluitpunten. Deze aansluitpunten zijn een stuk langer dan die op de originele as waardoor de schokbrekers eerst niet lang genoeg waren. Na montage bleek de Blazer nauwelijks nog te veren, nu stonden de koni schokbrekers erg zwaar, dus losgehaald en eerst de rechter terug gesteld naar een lichtere demping. Bij de linker lukte dit niet, de schokbreker staat vast, heeft met de hand een maximale slag van 4 centimeter🤔. Dus vandaag maar nieuwe schokbrekers besteld, achter met luchtondersteuning zodat ik de rijhoogte eventueel nog iets kan aanpassen. Voor heb ik ook nieuwe schokbrekers nodig vanwege de bredere vooras passen de originele Blazer schokbrekers niet meer. Als laatste de LPG vulopening pas gemaakt op de plaats van de originele tankdop. groet Johan😎
  10. Qlincy

    Project

    Vandaag kleine tegenslag. De dropspindles werden geleverd en ik ben er direct aan begonnen. Eerst de oude spindle loshalen, nieuwe spindle monteren, eitje dacht ik. Het sleutelen viel wel mee, maar toen ik het wiel vastdraaide bleek de velg vast te staan op de onderste fuseekogel. Daarna eens goed gekeken naar de oude spindle en de andere nieuwe. Wat blijkt, ik heb een 2,5" dropspindle besteld maar een 3" dropspindle ontvangen. Als je een 3" dropspindle wil monteren heb je minimaal 16" velgen nodig anders loopt de boel vast. Aangezien ik 15" velgen heb en die ook wil houden had ik dus voor de 2,5" dropspindles gekozen. Dus nu een probleem. Zojuist een mail naar de afzender gestuurd via eBay en nu maar even geduldig wachten op antwoord.😞 groet Johan😎
  11. Goed idee, ik ben voor en ga in principe (weer technisch gezien) mee. groet Johan😎
  12. Qlincy

    Project

    Intussen de bodem van de Blazer helemaal beplakt met Dynomat zodat het rij en uitlaatgeluid minder hoorbaar gaat worden in de cabine, en daardoor ook de stereo beter tot zijn recht gaat komen. Over de Dynomat komt nog een 5mm rubber mat welke geluid en temperatuur nog meer buiten moet houden (volgens de advertentie). Daaroverheen komt dan de nieuwe binnenbekleding, midnight blue tapijt. Er zijn een paar zogenaamde dropspindles onderweg naar de Beemster. Hiermee verlaag ik de auto aan de voorkant met 2,5", ongeveer 6, 35 cm. Dan dien ik ook de achterveren aan te passen zodat de wagen weer netjes recht staat. Dit is eenvoudig op te lossen door de bladveer "hangers" te verlengen waardoor de koets wat lager gaat staan. Verder druk bezig met versterkers en bedrading. tot de volgende update. groet Johan😎
  13. Qlincy

    Project

    Intussen heb ik twee stoelen en een klein tussenstoeltje uit een 2004 pickup gesloopt bij Rooie Ben (Amsterdam). Stoelen zijn grijs stof en nog vrij netjes. Ik ben van plan voorlopig eerst met de stoelen zoals ze zijn te gaan rijden, misschien later ooit laten overtrekken met donkerblauw leder. Stoelen waar nodig iets aangepast en bevestiging klaargemaakt in de Blazer. Ik zet de stoelen iets verder naar achteren dan origineel, dit kan makkelijk want ze hebben lange rails dus ruime verstelmogenlijkheid en ik heb geen achterbank (Blazer heeft grijs kenteken), zodat ik in de achterste stand (cruise control aan) de benen helemaal kan uitstrekken. Het mooie van deze pickup stoelen is dat de gordel ge-integreerd zit in de rugleuning waardoor ik geen gordels meer hoef te zoeken en pas te maken. Radio met DAB gekocht inclusief 13cm speakers voor en 17 cm speakers achter, 2 versterkers en een subwoofer. De subwoofer kwam compleet met houten bekisting dat leek me wel handig. Uiteindelijk viel dat behoorlijk tegen, ondanks de ruimte in de Blazer paste de woofer kist niet op de plaats waar ik deze wilde, iets te snel op kopen geklikt🙄. Intussen mijn zwager kunnen overhalen om voor mij een wooferkist op maat te maken en ook maar gelijk de binnenkant rond de wielkasten achterin te betimmeren. Tot zover, groet Johan😎
  14. Qlincy

    Project

    Zo, het is wel erg stil op het forum dus ik vind het tijd voor een update.😃 Het project wat al ruim 2 jaar in de schuur staat is een Chevy Blazer uit 1978. Dit was een gestrand project van de vorige eigenaar die de wagen al ongeveer 10 jaar stil had staan. Toen hij er nog wel mee bezig was is de body eraf geweest, chassis behandeld en body terug met nieuwe rubbers. Body heeft nieuwe deuren en voorspatborden, nette motorkap. Laswerk is gedaan en de kleur is leuk blauw. Geen motor, geen interieur en geen voorraam. Wat ik intussen aan de Blazer heb gedaan: 5.7 motor en 700R4 bak uit een 1988 Chevy Van gemonteerd, draaiend en rijdend gemaakt met LPG installatie uit dezelfde Chevy Van en een ingekorte aandrijfas vanwege de niet originele automaat. Alle balljoints vernieuwd, alle remdelen gereviseerd met nieuwe leidingen en slangen, stuurhuis gereviseerd en alle stuurkogels. De Blazer heeft origineel vrij smalle assen waardoor ik de wielen erg diep in de wielkasten vind vallen. Vaak gedane oplossing is heel brede velgen en banden monteren zodat de wielen de wielkasten meer opvullen. Dit gaat ten koste van het rijcomfort en wilde ik niet. Na enig passen en meten is besloten om ook de voor en achteras van de Chevy Van donor te gebruiken en pas te maken voor de Blazer. Velgen van de Van laten stralen en poedercoaten en op de Blazer gemonteerd, ik ben bijna tevreden met het resultaat. In 2018 niets aan de Blazer gedaan vanwege problemen met paarden van Marga waardoor er geen centjes waren voor nieuwe delen. De laatste maanden is het werk aan de Blazer hervat, zal hier binnenkort een nieuwe update voor schrijven, moet nu aan tafel. groet Johan😎
  15. Ik kom uiteraard ook, tot zondag😊 groet Johan😎
×
×
  • Create New...