Jump to content

Qlincy

ICC members
  • Content Count

    697
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Qlincy

  • Rank
    Ervaren bestuurder

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

6,091 profile views
  1. Qlincy

    Hemelvaart 2019

    Intussen is de groep uitgebreid, we gaan met 13 personen en 8 corvettes🚘 Gerard en Wiets gaan mee en als laatste gaan Theo en Karin ook weer mee.😃 Theo moest enige weken wachten omdat 2 weken geleden het hotel al volgeboekt was, maar na een kort verblijf op een reservelijst kwam vandaag het bericht dat er ruimte gekomen was en of we de kamer nog wilden reserveren. Dat wilde Theo dus wel en zo gaan we met een leuke groep naar het Sauerland🍺🍺 groet Johan
  2. Qlincy

    Kachelblower

    Ja, ja en ja. je wordt nog een monteur groet Johan
  3. Qlincy

    Kachelblower

    Dat kan altijd groet Johan
  4. Qlincy

    Kachelblower

    +12V op de pin waar de stekker contact mee maakt, of bij gemonteerde stekker achter op de rode draad. Dit alles met contact aan en blower op high. groet Johan
  5. Qlincy

    Kachelblower

    Marcel, Op de dikke rode draad hoort permanent +12V te staan. Zit schematisch direct op de accu via een z.g. fusible link. Dit is een beveiliging ingebouwd in de draad, waarschijnlijk te vinden aan de linkerkant dichtbij de accu, op schutbord zit een "kudde rode draden" aan elkaar geknoopt op een terminal. Deze draden hebben kort na het begin een verdikking, dat is de fusible link. Als de fusible link doorgebrand is heb je geen spanning meer. De betreffende rode draad is de power supply voor de kachelmotor. Te testen door de stekker los te halen en met een draadje direct +12V op de pin te zetten (niet de pin van de stekker maar waar de stekker vanaf komt), dan gaat waarschijnlijk de kachelmotor weer draaien. succes eigroet Johan
  6. Qlincy

    Kachelblower

    Marcel, Ik stel 4 vragen en je geeft maar 1 antwoord. Dit schiet niet op 😉 groet Johan
  7. Qlincy

    Kachelblower

    Even punt voor punt, klopt het dat je een elektronic gestuurde airco hebt? Zijn de zekeringen gecontroleerd en goed? Ik kan de kleur van het draadje niet helemaal goed zien, is het een bruine? er staat ook een letter bij A, B, C of D. probeer goed te kijken en doorgeven welke het is. De andere stekker, op de rode draad moet altijd +12V staan, ook met contact uitgeschakeld. groet en succes, Johan
  8. Qlincy

    Kachelblower

    Welke?
  9. Qlincy

    Kachelblower

    Marcel, Een relais is alleen aanwezig als de corvette manual airconditioning heeft. Volgens mij is jou wagen met een elektronic airconditioning uitgevoerd (digitaal display en up en down buttons voor temperatuur instelling). Deze uitvoering heeft geen relais maar een blower control module. Storing zoeken: er spelen 3 zekeringen mee. 2 op het zekering paneel bij de rechterdeur en 1 onder de motorkap. Fuse panel GAGES FUSE (10 amp) en CTSY/CLK FUSE (15 amp) onder motorkap een zekering die A/C UNDERHOOD FUSE genoemd wordt (5 amp) zit tussen twee paarse (PPL) draden. Deze zekeringen eerst controleren. Volgende stap is blower motor stroomvoorziening testen. Stekker van blower losmaken, contactslot in RUN zetten, A/C mode in ECON en blower mode in HI (blower index 10). Nu meten tussen stekker pin A (PPL) en massa op accu, +12V is goed. Omdat jij aangeeft dat de blowermotor goed is zul je geen 12V meten en kan je doorgaan naar Blower control module test. stap 2 is massa controleren op pin B (BLK) niet goed is massa repareren. Blower control module test. De module bevind zich onder de motorkap op kachelhuis en heeft twee stekkers, C1 (RED, BLK), C2 (BRN, PPL). Stekkers losmaken, contact in RUN, A/C mode ECON, blower mode HI, temperature setting 65 degrees F en outside temp boven 60 degrees F. Meten tussen stekker C1 pin B (RED) en massa op accu, goed is +12V, niet goed is draad repareren. Meten tussen Stekker C1 pin B en stekker C2 pin D (BLK), goed is +12V, niet goed is massa repareren. Meten tussen stekker C2 pin B (BRN) en massa op accu, goed is ongeveer +5 Volts. Meten tussen stekker C2 pin A (PPL) en massa op accu, goed is +12V. Laat je resultaat maar even weten, eventueel kunnen we nog verder met een Heater and A/C Control Assembly Test (A/C control panel in dashboard). Succes en groet, Johan
  10. Qlincy

    Laatste rondje van het seizoen

    Programma voorstel: 12.00 verzamelen, 13.00 rijden en 15.00 terug voor de snert? Geen lunch stop, gewoon lekker ritje in de buurt en na afloop lekker de tijd om het seizoen te evalueren?? groet Johan
  11. Qlincy

    Laatste rondje van het seizoen

    Leuk en gezellig, nu maar hopen op een beetje knap weer? groet Johan
  12. Qlincy

    Laatste rondje van het seizoen

    Nog best wel veel fietsers? Eigenlijk zat ik mij net af te vragen of er interesse zou zijn in een rit om het seizoen af te sluiten? Een korte rit op zondag 11 of zondag 18 november, uiteraard afhankelijk van het weerbericht. Begin en einde bijvoorbeeld in de Beemster en een pan erwtensoep als afsluiting. Kunnen we dit mooi de "snertrit" noemen. groet Johan
  13. Qlincy

    Zaterdag ritje doen?

    Goed idee, ik kan helaas ook niet Ga straks op kraamvisite? Fijne rit, groet Johan
  14. Qlincy

    Tourtocht, laatste van september!!!!!

    Het was zeker een geslaagde dag, Sjaak bedankt voor de route en Marcel bedankt voor de foto's. Erg leuk dat Johan even "op de koffie" kwam en over de boot heeft verteld. Misschien een "snertrit" rijden voor december? Groet Johan
  15. Qlincy

    Tourtocht, laatste van september!!!!!

    Heej Sjaak,, Ik zie op google maps dat La Place voor ons aan "de verkeerde kant" van de A1 staat. Is er een loop tunneltje of moeten we omrijden? Afrit Tolnegen aanhouden maar? groet Johan
×